Co bude náplní práce jednotlivých pracovních skupin? Krátce Vám jednotlivé skupiny představíme:
PS pro financování
– Budeme plánovat náklady projektu;
– pomůžeme hledat finanční zdroje pro aktivity pracovních skupin;
– poradíme, jak zažádat o dotace;
– zamyslíme se nad tím, co je v dokumentu MAP v pořádku a co se má změnit;
– budeme kriticky posuzovat investiční záměry škol a školských zařízení, vybírat ty nejdůležitější a hledat možnosti efektivnějšího provozu, finančních a energetických úspor apod.;
– budeme spolupracovat jak s vedením MAP (řídící výbor, realizační tým), tak se školami a školskými zařízeními v území.
PS pro rovné příležitosti
– Budeme sdílet složité situace a dobrou praxi;
– navrhneme aktivity pro podporu rovných příležitostí ve vzdělání, včetně návrhů spolupráce všech (institucí, odborníků, škol, školských zařízení, sociálních služeb, rodičů apod.), kteří mohou ke zlepšení rovných příležitostí přispět;
– popíšeme současný stav;
– budeme se zabývat přechody ve vzdělávání (např. MŠ/ZŠ, 1. stupeň/2. stupeň ZŠ);
– zjištěný stav i návrhy v oblasti rovného přístupu ke vzdělávání zapracujeme do strategických dokumentů i akčního plánu MAP;
– zamyslíme se nad tím, co je v dokumentu MAP v pořádku a co se má změnit.
PS pro rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka
– Budeme se setkávat, sdílet dobrou praxi a vzdělávat se;
– popřemýšlíme nad začleněním využitím počítačů pro potřeby rozvoje čtenářské gramotnosti a potenciálu každého žáka;
– zamyslíme se nad tím, co je v dokumentu MAP v pořádku a co se má změnit;
– vytipujeme ty, kteří umějí zajímavé a pro nás přínosné věci, a přizveme je ke spolupráci;
– budeme v kontaktu s ostatními pracovními skupinami, navrhneme tipy na aktivity pro ostatní.
PS pro rozvoj schopností žáků participovat na dění ve škole a v komunitě, rozvoj regionálního vzdělávání
– Budeme se setkávat, zlepšovat činnost žákovských parlamentů, sdílet zkušenosti;
– založíme nové žákovské parlamenty;
– naučíme žáky debatovat, aktivně se podílet na životě v obci;
– pro výuku budeme využívat „celou obec“ (místně zakotvené učení) – zmapujeme příležitosti pro výuku v terénu a vytvoříme sdílené učební materiály.
PS pro podporu spolupracující atmosféry a dobrého klimatu ve školách, zavádění metod a forem práce vedoucích k individualizaci vzdělávání
– Vybavíme učitele kompetencemi, jak předcházet rizikovému chování u žáků;
– budeme se učit vést třídnické hodiny či třídní schůzky formou triády;
– nahlédneme pod pokličku slovního hodnocení a sebehodnocení žáků;
– budeme se setkávat a sdílet zkušenosti, třeba jak pracovat s nadanými žáky či s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
– vyjedeme do jiných škol pro inspiraci.