1. 7. 2023 – 31. 12. 2025 Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště

Bezprostředně hned, jak bylo možné se začít scházet, jsme využily příležitosti a oslovily naše místní lídry a vedoucí pracovních skupin, zda by si našly (jde o samé dámy) prostor ke společnému setkání. Bylo na výběr, ale nenašel se nikdo, kdo by stál o online setkání – ta se stala za poslední měsíce každodenním chlebem všech učitelů. Došlo tedy na osobní setkání, a sice v úterý 19. května 2020 na venkovním prostoru za ZŠ Studentská. Původně dvouhodinové setkání se nakonec protáhlo do tří hodin, taková byla radost z osobního kontaktu s ostatními kolegy.

Nad čím jsme se zamýšlely? Samozřejmě nad časem korony – jak změnila pandemie práci učitelů? Co bylo “jinak” v porovnání s normálem? Velký prostor jsme věnovaly způsobům komunikace s žáky, rodiči i ostatními učiteli – co škola, to jiný způsob, jiné zkušenosti i používané programy a aplikace. Velkou diskusi vyvolalo konstatování o zjištění ICT “negramotnosti” řady učitelů, v mnoha případech ještě doplněné o jejich nedostatečné technické vybavení. Věříme, že se tyto informace dostanou i do zorného pole zřizovatelů jednotlivých škol! Věnovaly jsme se i hodnocení dětí a nutnosti sebereflexe učitelů po skončení této nestandardní situace. Jaký byl závěr setkání? Shodly jsme se na tom, že řada situací, jež se za časů korony odehrála, byla podmíněna všudypřítomným stresem – buďme k sobě tedy shovívaví! Učitelé volají po nějaké platformě, kde by se někdo zeptal jich, co a jak dělali a dělají a zda něco nepotřebují. Uvažujeme tedy o dotazníku pro učitele, který by tyto dotazy reflektoval a jehož závěry by využili zřizovatelé škol k dovybavení škol a ředitelé k většímu “opečování” svých učitelů.

Konkrétní reakcí na nutnost reflexe pro učitele je pak workshop Supervize v době korony (18. 6. 2020), na který jsou všichni zájemci zváni. Více informací o workshopu i o možnosti přihlášení naleznete ZDE.