1. 7. 2023 – 31. 12. 2025 Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště

Úterní odpoledne (3. března), více než dvacet žáků v jedné z učeben místního gymnázia. Úderem třinácté hodiny začíná již třetí setkání žákovských projektů. Zástupci sedmi týmů tvoří dvojice v rámci ledolamky – povídají si, co zajímavé se jim dnes stalo a co zajímavého se zatím stalo v jejich projektu. Po úvodní hře, která napomohla připomenutí jednotlivých projektů i zmapování situace, v které se právě nacházejí, přecházíme k práci v týmech. Úkolem žáků je ve zhruba dvaceti minutách probrat s kolegy, co se jim daří, na čem potřebují zapracovat, kde práce vázne. Přítomní zodpovědně vyplňují kolonky v pracovním listě.

Po společném sdílení se přesouváme k plakátům, které měli skupiny na dnešní setkání přinést. Bohužel ne každému týmu se tato práce podařila. Při společné diskusi oceňujeme barevnost plakátu k projektu Rozkvět Modrého kamene či nápaditost projektu Střecha nad křídly. Zde se však spíše než o plakát jedná o briefing paper. Žáci se dozvídají rozdíly mezi plakátem, pozvánkou a briefing paperem i možnosti jejich použití. Mluvíme především o tom, proč je dobré plakát vytvořit, nač se při jeho tvorbě zaměřit, kdy a jak je možné jej použít.

Poslední část práce se věnuje rozpočtu a medializaci. Řešíme, že je potřeba v řádu dní napsat, jak vysokou částku a nač přesně si některé týmy ještě vyzvednou. Jeden z týmů si poradil po svém, žádné finance nepotřebuje, další již má dokonce i vyúčtováno. Článek se podařilo umístit do místního tisku jedné skupině, ostatní psaní teprve čeká. V závěru si sdělujeme, kdy se příště, na již poslední pracovní schůzce setkáme, žákům je slíbeno, že k nim v horizontu zhruba dvou týdnů dorazí i formulář pro zhodnocení projektu – závěrečná zpráva. Právě jim a výsledkům projektů se na dubnové schůzce budeme věnovat.

Sepsala: Mgr. Iva Štrojsová