1. 7. 2023 – 31. 12. 2025 Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště

Přijměte naše pozvání na workshop na téma Hodnocení, jehož lektorkou bude Mgr. Petra Kobrová, zástupkyně ředitele ZŠ Open Gate Babice. Workshop se uskuteční v ZŠ Žďár v úterý 24. března 2020 od 14:30 do 17:45 hodin. Společně pronikneme do tajů hodnocení, zamyslíme se nad jeho klady, zápory i omezeními a seznámíme se s různými metodami hodnocení, které směřují k efektivnímu učení. Vyzkoušíte si napat hodnocení na konkrétní práci, popřemýšlíme nad zpětnou vazbou ze strany žáků i nad tím, jaký pak mají žáci vztah k učení na základě našeho hodnocení.

“Tuček, Šlajs, čtyři – stejné chyby, stejné známky.”

Ať už jste, či nikoliv, milovníky svěrákovského humoru, s podobnou situací jste se bezpochyby setkali vícekrát. A je to opravdu tak? Platí, že měřit se má stejným metrem? Nebo je to přesně naopak = každý jsme jedinečný a máme právo na jedinečné hodnocení? Jak hodnotit ve šplhu veverku v porovnání s želvou? Nebo s rybou? Tak toby asi nešlo, že? K čemu nás to odkazuje? Že startovní čára není stejná? A je třeba to zohlednit? Nebo se třeba nemá želva/ryba co cpát do šplhání? Na každých 10 dobrých argumentů najdeme 10 stejně dobrých protiargumentů. Nebo že když přihlédneme z jakéhokoliv důvodu k předpokladům a kýženým posunům každého, v zásadě devalvujeme hodnocení? Takže jednička je u někoho taková a u jiného onaká? To přece také nedává smysl… A zatímco u Pepíka pěkná čtyřka zafunguje (příště už ji fakt nechce, a proto pořádně zabere), u Karolínky nezapůsobí vůbec (“Snažila jsem se opravdu hodně, a výsledek? Čtyřka? Už na to kašlu!”). No, a co teď s tím???

Na našem workshopu si v tom uděláme pořádek. Vzhledem k omezenému počtu míst je registrace na akci nutná ZDE.

V případě dotazů se obracejte na Markétu Tomášovu (marketa.tomasova@mnhradiste.cz, 732 680 514).