1. 7. 2023 – 31. 12. 2025 Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště

V pondělí 4. listopadu 2019 proběhl workshop na téma Triády aneb Třídní schůzky trochu jinak. Lektorka Mgr. Jana Kneřová si pro nás připravila zajímavé aktivity, při kterých jsme měli možnost vžít se do role učitele-žáka-rodiče a zamyslet se nad tím, co kdo od třídní schůzky očekává a jak nejlépe takovou schůzku připravit, aby naplnila očekávání všech zúčastněných.

Na začátku jsme si zahráli seznamovací hru – ve dvojici se měl každý představit a říct o sobě 3 pravdy a poté se dvojice proměnily, ale zároveň si měl každý přisvojit „identitu“ toho druhého z dvojice, takže nepředstavoval sebe, ale někoho jiného. Všichni měli vyzkoušet alespoň 3 „identity“. Závěrem se každý představil tou identitou, která mu právě zůstala. Smyslem hry bylo ukázat si, jak v realitě probíhá předávání informací z osoby na osobu a jak snadno se informace může pozměnit.

Během workshopu jsme pracovali ve skupinách, každá skupina vždy „hrála“ jednu z rolí učitel-žák-rodič, všichni se v jednotlivých rolích vystřídali. Sepisovali jsme naše pocity z třídní schůzky a dále pak, co bychom od třídní schůzky chtěli, aby to pro nás bylo užitečné. Povídali jsme si o budování důvěry školy ve vztahu k žákům a rodičům.

Probrali jsme, jak by měla probíhat třídní schůzka formou triády, že nejdůležitější je příprava na ni, která se nesmí podcenit a probíhá na všech úrovních: příprava u žáků, učitelů i rodičů. Lektorka pro nás připravila seznam návodných otázek pro vedení triády, který si každý účastník z workshopu odnesl.

Na závěr proběhlo malé zhodnocení přínosů tohoto workshopu.

Sepsala: Martina Kestnerová

Záznam_PS Klima_4.11.2019