1. 7. 2023 – 31. 12. 2025 Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště

Již druhé setkání na téma Neklidné a nepozorné dítě vedené Mgr. Gabrielou Lukovou Sittovou se uskutečnilo ve čtvrtek 11. června ve Volnočasovém centru MH. Účastnice z řad učitelek mateřských či základních škol nebo rodičů si v úvodu připomněly problematiku, o níž jsme hovořily již na podzimním stejnojmenném setkání. Jde o děti neklidné, nepozorné, s ADHD, ADD, které trpí nejrůznějšími poruchami (pozornosti, paměti, myšlení…) a jež mají potíže přizpůsobit se požadavkům okolí, jejichž problémy s věkem nevymizí (pouze se přetransformují do jiné podoby). Co tyto děti potřebují? Jasná pravidla, srozumitelně vyjádřené informace, jistotu a bezpečí, pocítit své postavení mezi lidmi. A proč dámy dorazily? Aby se dozvěděly informace důležité pro praxi v MŠ či ZŠ, jak děti podpořit, co jim nabídnout za aktivity, jak s nimi pracovat? Získaly četné tipy na činnosti, odnesly si domů zajímavé materiály a jednoduché pracovní listy, a co bylo důležité, po celou dobu sdílely své vlastní zkušenosti, jimiž obohacovala jedna druhou. Každá z přítomných uvedla, že s těmito dětmi mají své zkušenosti – ať už s vlastními, nebo těmi ve školce či ve škole. Jde o děti, pro které je charakteristický zvýšený motorický neklid, mají poruchy koncentrace pozornosti a paměti, jsou motoricky neobratné, mohou mít poruchy řeči, poruchy zrakového a sluchového vnímání, poruchy vnímání posloupnosti, časové a logické, seriality, poruchy emocí. Každý z bodů si “vyžádal” řadu komentářů, osobních zkušeností účastnic, čímž celá akce získala skvělý “sdílecí” rozměr.

“Včerejší akce byla velmi zdařilá. Moc se mi to líbilo, už od prvního setkání jsem věděla, co mohu od lektorky očekávat a opět mě to nezklamalo. Mám ráda, když se člověk může podělit o postřehy a naopak může si i někoho poslechnout…” (hodnocení jedné z účastnic)