1. 7. 2023 – 31. 12. 2025 Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště

Co bude náplní práce jednotlivých pracovních skupin? Krátce Vám jednotlivé skupiny představíme:

 

PS pro financování

– Budeme plánovat náklady projektu;

– pomůžeme hledat finanční zdroje pro aktivity pracovních skupin;

– poradíme, jak zažádat o dotace;

– zamyslíme se nad tím, co je v dokumentu MAP v pořádku a co se má změnit;

– budeme kriticky posuzovat investiční záměry škol a školských zařízení, vybírat ty nejdůležitější a hledat možnosti efektivnějšího provozu, finančních a energetických úspor apod.;

– budeme spolupracovat jak s vedením MAP (řídící výbor, realizační tým), tak se školami a školskými zařízeními v území.

 

PS pro rovné příležitosti

– Budeme sdílet složité situace a dobrou praxi;

– navrhneme aktivity pro podporu rovných příležitostí ve vzdělání, včetně návrhů spolupráce všech (institucí, odborníků, škol, školských zařízení, sociálních služeb, rodičů apod.), kteří mohou ke zlepšení rovných příležitostí přispět;

– popíšeme současný stav;

– budeme se zabývat přechody ve vzdělávání (např. MŠ/ZŠ, 1. stupeň/2. stupeň ZŠ);

– zjištěný stav i návrhy v oblasti rovného přístupu ke vzdělávání zapracujeme do strategických dokumentů i akčního plánu MAP;

– zamyslíme se nad tím, co je v dokumentu MAP v pořádku a co se má změnit.

 

PS pro rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka

– Budeme se setkávat, sdílet dobrou praxi a vzdělávat se;

– popřemýšlíme nad začleněním využitím počítačů pro potřeby rozvoje čtenářské gramotnosti a potenciálu každého žáka;

– zamyslíme se nad tím, co je v dokumentu MAP v pořádku a co se má změnit;

– vytipujeme ty, kteří umějí zajímavé a pro nás přínosné věci, a přizveme je ke spolupráci;

– budeme v kontaktu s ostatními pracovními skupinami, navrhneme tipy na aktivity pro ostatní.

 

PS pro rozvoj schopností žáků participovat na dění ve škole a v komunitě, rozvoj regionálního vzdělávání

– Budeme se setkávat, zlepšovat činnost žákovských parlamentů, sdílet zkušenosti;

– založíme nové žákovské parlamenty;

– naučíme žáky debatovat, aktivně se podílet na životě v obci;

– pro výuku budeme využívat „celou obec“ (místně zakotvené učení) – zmapujeme příležitosti pro výuku v terénu a vytvoříme sdílené učební materiály.

 

PS pro podporu spolupracující atmosféry a dobrého klimatu ve školách, zavádění metod a forem práce vedoucích k individualizaci vzdělávání

– Vybavíme učitele kompetencemi, jak předcházet rizikovému chování u žáků;

– budeme se učit vést třídnické hodiny či třídní schůzky formou triády;

– nahlédneme pod pokličku slovního hodnocení a sebehodnocení žáků;

– budeme se setkávat a sdílet zkušenosti, třeba jak pracovat s nadanými žáky či s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;

– vyjedeme do jiných škol pro inspiraci.