1. 7. 2023 – 31. 12. 2025 Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště

Naposledy se v mnichovohradišťském Volnočasovém centru sešli členové pracovní skupiny, která se od  září loňského roku věnuje tvorbě  tzv. Akčního plánu MAP Mnichovohradišťsko. Dvanáct zástupkyň a zástupců formálních i neformálních vzdělavatelů a rodičů z ORP Mnichovohradišťsko postupně vytvářelo a připomínkovalo dokument, ve kterém popisujeme, jak se konkrétně bude naplňovat tzv. Strategický rámec rozvoje vzdělávání na Mnichovohradišťsku  a jeho 4 priority, jimiž jsou 1. Kvalitní vzdělávání pro život, 2. Úspěch pro každé dítě, 3. Dobře fungující a stabilní škola a 4. Komunitní spolupráce pro vzdělávání. Jednání skupiny vedli Robert Rölc a Blažena Hušková z týmu MAP.

 
V intenzivních dvou- až tříhodinových debatách jsme přemýšleli, co dělat, aby děti chodily ještě raději do školy a ještě lépe byly školou připravovány do života, jak dosáhnout toho, aby školy byly opravdu kvalitně řízeny, a co to vlastně znamená, jak dát při výuce i volnočasových aktivitách větší prostor vlastním volbám a zájmům dětí, jak zajistit jejich pohodu a bezpečí a poskytnout jim dostatek příležitostí pro pohyb venku a v přírodě, jak zlepšit materiální vybavení škol, kroužků, klubů a prostor pro volnočasové aktivity, jak ještě více propojit vzdělávání se životem ve městech a obcích a uplatňovat ve výuce regionální témata,  jak podporovat další vzdělávání učitelů, spolupráci mezi školami a dalšími vzdělavateli, jak pomoci dětem, aby každé z nic zažívalo úspěch a radost z něj a mělo tak ještě větší chuť poznávat svět okolo sebe.
Kromě nejrůznějších více či méně inovativních námětů jsme potvrdili názor zaznívající od samého počátku projektu MAP, totiž že kvalitě vzdělávání na Mnichovohradišťsku by zásadně prospělo, kdyby se součástí týmu pracovníků města stal tzv. koordinátor vzdělávání, tedy člověk, který by měl na starosti péči o školy základní i mateřské, o kroužky a kluby a volnočasové aktivity, který by zajišťoval komunikaci s nimi i mezi nimi, staral by se o jejich potřeby, poohlížel se po penězích z českých i evropských, veřejných i soukromých zdrojů, byl někdy iniciátorem aktivit v oblasti vzdělávání a  někdy pomocníkem při tom, co se již děje.
Projekt MAP se blíží ke svému závěru, oficiálně skončí k 31. březnu 2018. Připravujeme jeho pokračování, projekt MAP II, a doufáme, že přednášky, diskuse, vzdělávací aktivity, studijní cesty a semináře, na které jste si od srpna 2016 zvykli, budou mít pokračování