1. 7. 2023–31. 12. 2025 Místní akční plán pro rozvoj vzdělávání v ORP Mnichovo Hradiště

Vzít děti do galerie, společně tvořit či si o obrazech a obrázcích povídat společně se spolužáky teď nejde. Pokud ale hledáte místo, kde by mohly děti zhlédnout výtvarná díla, můžete se podívat např. na to, co zpřístupnila Oblastní galerie Liberec – jedná se o výbor děl rozdělených do sekcí: moderní umění, savci, baroko, impresionismus, Eduard Charlemont, romantismus. Nevyrovná se to samozřejmě opravdovému setkání přímo v galerii, ale možná se vám tento drobný příspěvek hodí.

A jak můžeme obrazy využít? Pár tipů:

Výtvarná výchova:

tvorba dítěte na motivy obrazu – vytvoř dílo, které tě při pohledu na tento obraz napadne (to, co napadne tvoji představivost);

tvorba – vytvoř obraz, který by se hodil do sbírky, kde už se nachází dílo, na které se právě díváš (tedy něco podobného);

tvorba – najdi si v přírodě různé přírodniny a pokus se z nich vytvořit mozaiku, která se podobá vybranému obrazu.

Český jazyk:

psaní dopisu kamarádovi/učitelce o tom, co v nás dílo vyvolává, co nás při jeho prohlížení napadá;

vymýšlení příběhu/vyprávění na motivy daného obrazu;

popis obrazu;

líčení – obraz krajiny;

popis postavy;

recenze on-line galerie – klady a zápory on-line galerie.

Dějepis:

jak asi obraz souvisí s dobou, kdy vznikl.

Hudební výchova:

hledání písní: zkus vymyslet, která píseň by se k obrazu hodila;

vlastní tvorba: v rámci svých možností zahraj (případně nahraj na mobil) hudební doprovod k tomuto obrazu (jak by asi zněla hudba, která by se k obrazu hodila), použít můžeš nejen hudební nástroje, ale i vařečky, prkénko apod. – vyhraj si.