Vzít děti do galerie, společně tvořit či si o obrazech a obrázcích povídat společně se spolužáky teď nejde. Pokud ale hledáte místo, kde by mohly děti zhlédnout výtvarná díla, můžete se podívat např. na to, co zpřístupnila Oblastní galerie Liberec – jedná se o výbor děl rozdělených do sekcí: moderní umění, savci, baroko, impresionismus, Eduard Charlemont, romantismus. Nevyrovná se to samozřejmě opravdovému setkání přímo v galerii, ale možná se vám tento drobný příspěvek hodí.
A jak můžeme obrazy využít? Pár tipů:
Výtvarná výchova:
tvorba dítěte na motivy obrazu – vytvoř dílo, které tě při pohledu na tento obraz napadne (to, co napadne tvoji představivost);
tvorba – vytvoř obraz, který by se hodil do sbírky, kde už se nachází dílo, na které se právě díváš (tedy něco podobného);
tvorba – najdi si v přírodě různé přírodniny a pokus se z nich vytvořit mozaiku, která se podobá vybranému obrazu.
…
Český jazyk:
psaní dopisu kamarádovi/učitelce o tom, co v nás dílo vyvolává, co nás při jeho prohlížení napadá;
vymýšlení příběhu/vyprávění na motivy daného obrazu;
popis obrazu;
líčení – obraz krajiny;
popis postavy;
recenze on-line galerie – klady a zápory on-line galerie.
…
Dějepis:
jak asi obraz souvisí s dobou, kdy vznikl.
…
Hudební výchova:
hledání písní: zkus vymyslet, která píseň by se k obrazu hodila;
vlastní tvorba: v rámci svých možností zahraj (případně nahraj na mobil) hudební doprovod k tomuto obrazu (jak by asi zněla hudba, která by se k obrazu hodila), použít můžeš nejen hudební nástroje, ale i vařečky, prkénko apod. – vyhraj si.